مقدمات
در ابتدای کتاب پس از صحبتی با خوانندگان و والدین ایشان، مقدمه ای بر برنامه نویسی، بخصوص زبان برنامه نویسی اسکرچ نگاشته شده و سپس بصورت مصور، اجزای ادیتور اسکرچ از جمله نوار منو، سربرگ ها، کنترل ها و... به خوانندگان محترم معرفی شده است.
این کتاب با رویکرد آموزشی و به صورت پروژه محور با زبانی قابل فهم و ملموس برای کودکان توسط مهندس مهدی وسمقی نگاشته شده است.
ضمنا با توجه به اینکه ماهیت کدها در زبان برنامه نویسی اسکرچ گرافیکی و رنگی می باشد، کتاب نیز بصورت مصور و رنگی چاپ شده است
مقدمات
در ابتدای کتاب پس از صحبتی با خوانندگان و والدین ایشان، مقدمه ای بر برنامه نویسی، بخصوص زبان برنامه نویسی اسکرچ نگاشته شده و سپس بصورت مصور، اجزای ادیتور اسکرچ از جمله نوار منو، سربرگ ها، کنترل ها و... به خوانندگان محترم معرفی شده است.
فراگیری مهارت های پایه از طریق دو پروژه ساده
در این سه بخش ابتدا ساخت حساب کاربری در محیط ادیتور اسکرچ و مزایای آن و سپس روش استفاده از کتابخانه حروف و صداها و اجزای مختلف ادیتور و همچنین استفاده از کدهای حرکتی و صوتی و حلقه های ساده از طریق انجام دو پروژه (متغیر سازی حروف نام فراگیر و مقدمات ساخت انیمیشن های ساده) شرح داده شده و در پایان هر بخش نیز پروژه هایی برای فراگیران تعریف شده است.
استفاده عملی از آموخته ها از طریق ساخت بازی
در دوبخش یک بازی تعقیب و گریز و یک بازی با آلات موسیقی طراحی گردیده که موجب میشود فراگیر به صورت عملی از حلقه ها و شرط ها ، کدهای حرکتی و صوتی و... استفاده نماید و همچنین با ساخت متغیر ها و روش استفاده از آن ها نیز آشنا میگردد.
ترکیب حلقه های شرطی، متغیرها و کدها در بازی و انیمیشن
در دو بخش نهایی فراگیران از طریق ساخت یک بازی پینگ پنگ و همچنین یک پویانمایی با استفاده و ترکیب کدها با حلقه ها و متغیر ها و همچنین حلقه های شرطی آشنا خواهند شد. در پایان نیز مانند تمامی بخشهای قبل برای فراگیران پروژه های عملی تعریف شده تا بتوانند آموخته هایشان را به بهترین شکل ممکن بکار گیرند.
بابلسر – بلوار شریفی – ساختمان البرز
0939-3446861
Vasmaghi@live.com
کلیه حقوق وب سایت متعلق به مرکز آموزش اسکرچ می باشد.